Виберіть місто

search
Місто з такою назвою не знайдено ...
Спробуйте ще раз!
02.05.2025

Поділитися:

692

Як при вихованні дитини-білінгва відрізнити норму розвитку мовлення від порушення?

Більшість сучасних дітей так чи інакше виховуються у двомовному середовищі, тобто зростають білінгвами. У суспільстві виникла поширена хибна думка, що буцімто в дітей розвиваються мовленнєві дефекти саме через двомовність. Одразу хочемо наголосити на тому, що білінгвізм не може бути першопричиною.

Появу логопедичних проблем можуть спричинити фізіологічні фактори. Також певну роль можуть відіграти соціальні чинники: примушування говорити іншою мовою або необережне інтегрування у незнайоме мовне середовище.

Специфіка розвитку мовлення білінгва

Досить часто діти-білінгви починають розмовляти пізніше, ніж інша малеча. Допустимою вважається затримка в межах 6 місяців. Словниковий запас у кожній з мов зазвичай менший, ніж в однолітків-монолінгвів. Розвиток мовлення на ранніх етапах багато у чому залежить від словникового запасу: чим більше слів дитина знає, тим вільніше вона розмовлятиме.

Усі дітки, і монолінгви не є виключенням, у процесі розвитку припускаються мовленнєвих хиб, тож і білінгвам варто дати право на помилку. Не лякайтеся, якщо малюк не вимовляє певні звуки, плутає родові поняття чи обирає неправильні закінчення слів. Це лише прояв того, що мовленнєвий апарат дитини перебуває в процесі розвитку, і вона ще не знає всіх правил мови.

Також батькам варто пам’ятати, що діти з двомовністю та багатомовністю мимохіть використовують правила однієї мови щодо іншої. Тобто слід відрізняти помилки суто фізіологічні від таких, що мають патологічне підґрунтя.

Що свідчить про наявність логопедичної проблеми?

Двомовні діти проходять ті самі етапи розвитку мовленнєвої діяльності, що й одномовні. Кожен з них припадає на певний вік та пов’язаний з мовленнєвими навичками. На проблему вказує наступне:

  • У 2–3 місяці дитина не агукає.
  • У 6–7 не лепече.
  • У рік чи півтора не вимовляє перші слова.
  • У два роки не вибудовує коротких фраз та не повторює за дорослими.
  • У 3 роки змішує мови, використовуючи багато лепетних слів.
  • У 4 роки має незрозуміле мовлення та не говорить реченнями з 5 слів, не ставить батькам запитання щодо всього навкруги.
  • У 5 років Не вимовляє звуки всіх відомих їй мов, не будує складних речень, не запам’ятовує віршики та казки.

Отже, двомовність не є причиною проблем розвитку мовлення, проте може ускладнити його. Варто спостерігати за дитиною і вчасно почати корекцію порушення, якщо мовлення не розвивається належним чином.

Хочете розвинути інтелектуальні здібності вашої дитини?

Заповніть форму, і ми підберемо безкоштовний урок.

Некоректні дані
Некоректні дані
Некоректні дані
Відправка...

Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь на обробку персональних даних

Поділитися:

Запис на безкоштовний урок

Введіть телефон, і ми Вам передзвонимо для уточнення деталей

Некоректні дані
Некоректні дані
Некоректні дані
Онлайн навчання
Навчання у центрі
Некоректні дані
Некоректні дані
Некоректні дані
Відправка...

Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь на обробку персональних даних

Написати директору

Некоректні дані
Некоректні дані
Некоректні дані
Відправка...

Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь на обробку персональних даних